Hét herfstuitje: Tour de Loer Rotterdam

10 oktober 2022

Van 15 oktober t/m 6 november trakteert Stichting Jarige Job jou op een te gek interactief uitje: de Jarige Job Tour de Loer. De Tour de Loer is een feestelijke route langs verrassende pop-up shops in de Rotterdamse binnenstad. In iedere shop beleef je iets unieks: dompel je onder in kleurrijke taferelen van te gekke kunstenaars en maak de mooiste, leukste, gekste foto's in instaproof decors. Ontdek ook het beste-cadeau-ever, sta zelf als artiest op een podium, speel E-sports en nog veel meer! Een digitale tour guide begeleidt jullie tijdens jullie feestelijke tocht.

En je kunt nog meer doen! Stichting Jarige Job zorgt er met een verjaardagsbox voor, dat kinderen die het thuis niet zo breed hebben toch een leuke verjaardag hebben. In iedere pop-up shop kun je een kleine donatie geven die staat voor één onderdeel in de verjaardagsbox. Heb je op alle locaties een donatie gedaan, dan heb je de verjaardag van een kind mogelijk gemaakt. Zo help je mee nóg meer kinderen een fijne verjaardag te bezorgen! En omdat het feest is, mag je ook zelf een vrolijke verjaardagsbox voor een jarig kind inpakken!

Minister Carola Schouten opent Rotterdamse ‘Tour de Loer’ van Stichting Jarige Job

Zaterdag 15 oktober 2022 opende minister Carola Schouten voor Armoedebeleid, samen met kinderburgemeester Louey en kinderraadslid Dayan,  ‘Tour de Loer’ in Rotterdam. Deze feestelijke route met interactieve pop-up stores in de binnenstad van Rotterdam is te bezoeken van 15 oktober tot en met 6 november. Met dit initiatief trakteert Stichting Jarige Job iedereen op een herfstuitje en kunnen bezoekers kinderen die het thuis niet breed hebben helpen om toch hun verjaardag te vieren. En dat laatste is nodig, want het afgelopen kwartaal is het aantal aanvragen voor verjaardagsboxen gestegen met 46% ten opzichte van vorig jaar, zo blijkt uit cijfers* van de stichting.

“Het is zo belangrijk voor kinderen om hun verjaardag te vieren met familie en vrienden én cadeautjes. Met dit prachtige initiatief kunnen bezoekers naast het beleven van een feestelijke middag hier op een laagdrempelige manier hun steentje aan bijdragen. Zo kunnen nog meer kinderen een mooie verjaardag vieren”, aldus Minister Carola Schouten voor Armoedebeleid.

Ieder kind verdient een verjaardag

Stichting Jarige Job verwacht dit jaar 100.000 kinderen te helpen met een verjaardagsbox. In deze box zitten onder andere cadeaus, slingers, taart en traktaties om ook in de klas hun verjaardag te kunnen vieren. Omdat ieder kind een verjaardag verdient organiseert Stichting Jarige Job ‘Tour de Loer’. In iedere shop valt iets leuks te zien en beleven. Van kleurrijke en interactieve feesttaferelen gemaakt door gerenommeerde kunstenaars tot het maken van foto’s in Instagrammable decors. Verschillende activiteiten voor jong en oud.

Hoe werkt de Tour de Loer?

Deelname aan Tour de loer is gratis. In iedere pop-up shop kunnen bezoekers wel een kleine donatie geven die staat voor één onderdeel in de verjaardagsbox. Heeft men op alle locaties een donatie gedaan, dan maakt men de verjaardag van een kind mogelijk. Zo helpen bezoekers mee om nóg meer kinderen een fijne verjaardag te bezorgen. En omdat het feest is, mogen bezoekers ook zelf een vrolijke verjaardagsbox voor een jarig kind inpakken! Via een online tour guide worden bezoekers begeleid tijdens de tocht.

Tour de Loer wordt mogelijk gemaakt door VolkerWessels. Het bouwbedrijf is vriend van Jarige Job en vindt net als Stichting Jarige Job dat ieder kind een verjaardag verdient.

De tour is te bezoeken van 15 oktober tot en met 6 november 2022. Meer informatie over Tour de Loer en de link naar de Tour de Loer interactieve app vind je hier.

*Deze cijfers zijn gebaseerd op het aantal verjaardagsboxen die Stichting Jarige job heeft uitgegeven. Hierbij zijn de cijfers van kwartaal 3 2021 vergeleken met die van kwartaal 3 2022. Vanaf september heeft de Stichting vanwege de grote vraag zijn doelgroep verbreed van kinderen van 4-12 jaar naar 4-18 jaar.