‘De Grote Sinterklaasfilm’ slaat handen ineen met Stichting Jarige Job

18 september 2023

Stichting Jarige Job is te zien in de jubileumeditie van ‘De Grote Sinterklaasfilm en de Strijd om Pakjesavond’. Het is voor het eerst dat een goed doel een echte rol heeft in een van ‘De Grote Sinterklaasfilms’. Producent Messercola en distributeur Just Entertainment zijn de samenwerking met Jarige Job aangegaan, vanwege de missie van de stichting om zoveel mogelijk kinderverjaardagen te kunnen realiseren voor kinderen die opgroeien in armoede. Ze vinden dat elk kind simpelweg een verjaardag verdient.

Het thema ‘verjaardag’ staat centraal in de film. Robbie Reuzel, de hoofdrolspeler van de film, is op vijf december jarig en daarom bang dat zijn verjaardag overgeslagen wordt. Een angst die voor veel kinderen in Nederland werkelijkheid is, want bijna 7 procent van de kinderen in Nederland groeit dit jaar, naar verwachting van het Centraal Planbureau*, op in armoede. “ ‘De Grote Sinterklaasfilm’ bereikt veel ouders en kinderen en wij willen Stichting Jarige Job graag een podium geven om nog meer naamsbekendheid te krijgen”, vertelt Lucio Messercola, producent en regisseur van de film.

Bewustwording rondom armoede
Lucio Messercola, vindt het belangrijk om met zijn producties actief een maatschappelijke bijdrage te leveren en meer bewustwording te creëren rondom het armoedeprobleem in Nederland. “Kinderen zijn onze toekomst en daar moeten we zuinig op zijn.”

Ook Yoshi Aesaert, CEO van Just Entertainment, vindt het een goede ontwikkeling dat steeds meer mensen hun weg weten te vinden naar Jarige Job. “Hoe meer mensen we met ‘De Grote Sinterklaasfilm’ op de hoogte kunnen brengen van het bestaan van Stichting Jarige Job, hoe meer kinderen geholpen kunnen worden met het vieren van hun verjaardag”, zegt Aesaert.

Verjaardagbox
Stichting Jarige Job helpt kinderen door het geven van een verjaardagsbox waar alles in zit voor een echte verjaardag, thuis én op school. Inmiddels vieren jaarlijks meer dan 100.000 kinderen hun verjaardag met de hulp van Jarige Job. “Met Jarige Job pakken we het armoedeprobleem onder kinderen aan door iets negatiefs om te zetten in iets positiefs. Het vieren van een verjaardag draagt namelijk direct bij aan het gevoel van eigenwaarde van een kind”, vertelt Huib Lloyd, oprichter van Stichting Jarige Job.

‘De Grote Sinterklaasfilm en de Strijd om Pakjesavond’ is vanaf 4 oktober te zien in de bioscoop. In deze vijfde bioscoopfilm zien we onder andere Robert ten Brink (adviseur van de Sint) en Martien Meiland (kasteelheer) weer terug en zijn er rollen weggelegd voor onder andere Martin van Waardenberg en Janny van der Heijden. Vanzelfsprekend zijn ook Party Piet Pablo, Kim Cadeau, Marco Marsepein en alle andere pieten weer van de partij. Bekijk hieronder alvast de trailer!