Maak een mooi gebaar en help 61.000 kinderen aan een verjaardagscadeau

26 november 2018

De decembermaand is voor heel veel kinderen de allermooiste tijd van het jaar. Het is een tijd van samenzijn én een tijd waarin zakken vol Sinterklaas- en kerstcadeautjes uitgepakt worden. Met zoveel cadeautjes kan het gebeuren dat er dubbele presentjes tussen zitten of iets dat bij een ander net even meer in de smaak valt. PostNL roept heel Nederland op om cadeautjes die zij over hebben voor een ander kind in januari mee te geven aan hun pakketbezorger. De bezorger zorgt er dan samen met Stichting Jarige Job voor dat al deze pakjes terecht komen bij kinderen uit gezinnen waar ze het niet zo breed hebben. Met de ingeleverde cadeautjes wordt voor al deze kinderen een prachtige verjaardagsbox samengesteld met onder andere slingers, taart én traktaties om ook in de klas hun verjaardag te kunnen vieren.

Decemberfeestvreugde
Voor 61.000 jonge kinderen uit de armste gezinnen in Nederland, hangt boven het nieuwe jaar een donkere wolk: hun verjaardag. Omdat er thuis te weinig geld is, kan hun mooiste dag niet gevierd worden. En minstens zo erg: op school kunnen ze niet trakteren. Het komt zelfs met regelmaat voor dat deze kinderen op hun verjaardag met een smoes van school wegblijven. Een verdrietige zaak, vindt Huib Lloyd, die in 2010 besloot daar samen met zijn vrouw iets aan te doen. En met succes: dankzij hun Stichting Jarige Job krijgen nu iedere maand zo’n 5.000 ouders in heel Nederland voor hun jarige kind een verjaardagsbox. De komende periode vraagt de stichting met hulp van PostNL extra aandacht voor deze kwetsbare kinderen door gezinnen op te roepen nieuwe decembercadeautjes te doneren voor in de verjaardagsboxen van Stichting Jarige Job. Want er is geen mooier gebaar dan samen te delen in de decemberfeestvreugde.

Anonieme verjaardagsbox
Met hulp van diverse maatschappelijke organisaties waaronder de Voedselbank en Stichting Leergeld, brengt Stichting Jarige Job de gezinnen in kaart. Ouders die dat willen, krijgen een Jarige Job verjaardagsbox. In het feestelijk ingerichte pakhuis van Stichting Jarige Job in Rotterdam worden dagelijks verjaardagsboxen ingepakt voor jarigen in heel Nederland. Dankzij de inhoud van de boxen kunnen ouders het huis versieren, een taart bakken, cadeautjes inpakken en zorgen voor een traktatie op school. Lloyd: “De verjaardagsbox is een volledig gevulde anonieme box die kosteloos wordt afgeleverd door PostNL. De kinderen hebben dus geen idee van het bestaan van Jarige Job en kunnen echt genieten van hun verjaardag: thuis en in de klas.”

Centrale rol pakketbezorger
Voor Stichting Jarige Job is zoveel mogelijk bekendheid erg belangrijk, zowel bij lokale maatschappelijke organisaties als bij het grote publiek. Lloyd: “Daarom zijn we zo blij met deze inzamelactie waar iedereen ons bij kan helpen. De pakketbezorgers komen dagelijks in iedere straat van Nederland en zorgen ervoor dat wij met alle ingeleverde cadeautjes nog meer arme gezinnen kunnen bereiken. Zo kunnen hopelijk straks álle kinderen in ons land hun verjaardag vieren.”

Meer informatie inzamelactie
De inzamelactie wordt van 26 november tot en met de eerste week van januari op televisie, online en social media onder de aandacht gebracht. In januari 2019 kunnen de cadeautjes voorzien van een verzendlabel meegegeven worden aan de PostNL-pakketbezorger of ingeleverd worden bij een PostNL-locatie. PostNL zorgt er dan samen met Stichting Jarige Job voor dat de cadeautjes via de verjaardagboxen terecht komen bij kinderen uit gezinnen die het niet zo breed hebben. Wil je mee doen aan de actie? Ga dan naar postnl.nl/mooigebaar.

Over Stichting Jarige Job
In Nederland zijn ruim 61.000 kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren, omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. Op hun mooiste dag van het jaar krijgen zij geen cadeautjes, hangen er geen slingers, ballonnen en kunnen zij zelfs niet trakteren. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox t.w.v. €35,- aan de ouders van deze kinderen. Hierin zit alles wat nodig is voor een echte verjaardag thuis en op school. Jarige Job werkt samen met diverse sociale partners en bedrijven. In sommige gevallen leveren de partners gratis spullen, soms tegen inkoopprijs. Ook is de stichting afhankelijk van donaties omdat soms spullen moeten worden ingekocht.

Kijk voor cadeautips hier

LET OP! De campagne is inmiddels afgelopen. Je kan hierdoor geen gebruik meer maken van het gratis verzendlabel van PostNL.