Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Bekijk voor je contact met ons opneemt deze lijst met veelvoorkomende vragen. Misschien staat het antwoord dat je zoekt er wel tussen!

• Hoe werkt Stichting Jarige Job?
  • Stichting Jarige Job helpt kinderen uit kwetsbare gezinnen door het geven van een verjaardagbox t.w.v. €35,-. In 2022 bezorgden wij een verjaardagsbox bij 108.990 kinderen door heel Nederland. Dit wordt mogelijk gemaakt door talloze donaties van particulieren en het bedrijfsleven, door de inzet van ruim 100 vrijwilligers en door samenwerkingen met partners en organisaties. Lees hier meer over onze samenwerkingen.
  • Is Stichting Jarige Job ook werkzaam in mijn stad?
  • Stichting Jarige Job is gevestigd in Rotterdam, maar is werkzaam door heel Nederland. In 2022 hebben wij 108.990 verjaardagsboxen bezorgd bij kinderen door het hele land.
  • Wat zit er allemaal in een verjaardagsbox
  • In de verjaardagsbox zit echt alles om een verjaardag te vieren, thuis én op school.
      • Groot en klein cadeautje
      • Leesboek
      • Traktatie voor in de klas en voor de juffen en meesters
      • Iets lekkers voor thuis
      • Limonadesiroop
      • Pannenkoekenmix
      • Cakemix en glazuur
      • Slagroom
      • Feesthagel
      • Servetten, bordjes en kaarsjes
      • Slingers en ballonnen
      • Jarige Job kleurplaat
  • Waarom gaan er alleen nieuwe cadeautjes in de verjaardagsboxen?
    • Er gaan alleen nieuwe cadeautjes in de verjaardagsboxen omdat de kinderen die de box krijgen al vaak tweedehands krijgen en wij hen op hun verjaardag graag iets nieuws willen geven.
  • Ik wil een actie starten/geld ophalen, kan dat?
    • Wil je een actie starten/geld ophalen stuur ons dan een mail via het contactformulier. Wij helpen je dan graag verder. Ook kunnen wij online en offline promotiemateriaal leveren en een ambassadeur inzetten, dit bespreken wij graag met je via de mail.
  • Ik wil helpen verjaardagsboxen inpakken, kan dat?
    • Op onze locatie in de van Nelle Fabriek in Rotterdam organiseren wij verschillende inpakmomenten. Klik hier voor de agenda en het inschrijfformulier.
  • Hoe kan ik geld doneren?
    • Fijn dat je ons wilt helpen door middel van een financiële bijdrage! Bekijk alle mogelijkheden op onze donatiepagina of doneer een cadeau in onze online verjaardagswinkel.
  • Hoe kan ik spullen doneren?
    • Voor het doneren van cadeaus hebben wij enkele richtlijnen opgesteld die je hierbij kunnen helpen. De richtlijnen zijn te lezen op deze pagina. Mochten de cadeaus voldoen aan de opgestelde richtlijnen, dan ontvangen wij de cadeaus heel graag op onderstaand adres. Bijkomende verzendkosten zijn voor eigen rekening van de donateur.
      Stichting Jarige Job
      T.a.v. Kantoor
      Van Nelleweg 1 (Hal K & Hal L)
      3044 BC Rotterdam
  • Hoe kan ik meedoen aan de actie van PostNL?
  • Heel de maand januari stelt onze partner PostNL gratis verzendlabels beschikbaar waarmee cadeaus gedoneerd kunnen worden aan Stichting Jarige Job. Lees meer over de actie via: www.postnl.nl/mooigebaar

Vragen ouders/hulpverleners:

• Hoe kan ik de verjaardagsbox aanvragen?
  • De verjaardagsboxen zijn bedoeld voor kinderen van 4 t/m 18. Je kunt een box aanvragen op deze pagina. Wij nemen jouw aanvraag in behandeling. De box moet minimaal 6 weken voor de verjaardag worden aangevraagd. Ben je ingeschreven bij Stichting Leergeld of de Voedselbank? Dan kan het zijn dat je kind via die weg wordt aangemeld. Om dit te checken kun je het beste even contact met hen opnemen.

• Ik ben verhuisd, hoe kan ik mijn adres wijzigen?
  • Heeft Stichting Leergeld de aanmelding voor de verjaardagsbox gedaan? Neem zo spoedig mogelijk contact met hen op voor het aanpassen van je adres aan. Krijg je box via de voedselbank? Neem dan contact op met hen. Heb je de verjaardagsbox direct aangevraagd op onze website? Neem dan contact met ons op.

• De verjaardagsbox is naar mijn oude adres verstuurd, wat moet ik nu doen?
  • Gebruik de track & trace code om het pakket te volgen. Indien de box op je oude adres bezorgd is, kan je daar het pakket ophalen. Ook kan het zijn dat PostNL de box weer mee heeft genomen, dan bevindt deze zich op een PostNL-punt in de buurt. Het is handig om voor een eventuele volgende verjaardag het juiste adres door te geven. Vergeet niet de adresgegevens voor komende verjaardag(en) tijdig te wijzigen.

• Is mijn aanvraag goed ontvangen?
  • Om te weten of je aanvraag goed is ontvangen kan je ons de voor- en achternaam en postcode + huisnummer van de jarige doorsturen via ons contactformulier. Dan zoeken wij dit voor je uit.

• Hoe kan ik mijn kind afmelden voor een verjaardagsbox?
  • Hoe je jouw kind af kunt melden is afhankelijk van hoe de verjaardagsbox is aangevraagd. Is dit via de Voedselbank of via Leergeld? Dan kun je jouw kind bij hen afmelden. Heb je de box via de website van Jarige Job aangevraagd, dan hoef je niets te doen. Bij Jarige Job moet je de verjaardagsbox namelijk ieder jaar opnieuw aanvragen.

Staat het antwoord dat je zoekt er niet tussen? Neem contact met ons op via mail of telefoon.