Educatieprogramma

Hoe geef je het onderwerp armoede, dat zoveel kinderen in Nederland aangaat, een plekje in de klas? Speciaal voor basisscholen heeft Jarige Job een educatieprogramma samengesteld in samenwerking met Podium. Dit lesmateriaal is de perfecte aanleiding om het gesprek met kinderen over het onderwerp armoede meer en diepgaander te voeren op een positieve, speelse manier.

Educatieprogramma

Het lesmateriaal Jarige Job in de klas is gericht op leerlingen uit groep 1 tot en met groep 8. Het lesmateriaal is hoofdzakelijk bedoeld als richtlijn. De leerkracht wordt vrijgelaten de opdrachten en middelen op eigen wijze context te geven en lessen naar eigen inzicht vorm te geven. Het lesmateriaal sluit aan bij burgerschapsonderwijs.

Zo komt aan bod hoe de klas respectvol met elkaar om kan gaan en leren leerlingen respect te hebben voor elkaars waarden en normen. Ook leren ze hun eigen omgeving te vergelijken met omgevingen elders, in binnen- en buitenland, vanuit de perspectieven cultuur en levensbeschouwing, zoals in de kerndoelen van SLO voor burgerschap worden beschreven.

Maak kans op Jarige Job springkussens!

Start jij naast het inzetten van het educatieprogramma een sponsoractie voor Jarige Job? Dan maak je kans op springkussens van Jarige Job op het schoolplein voor één dag. Bij de verschillende lespakketten wordt een voorstel voor een sponsoractie gedaan. Hier kan je zelf natuurlijk ook iets leuks voor verzinnen.

Heb jij interesse in ons gratis educatieprogramma? Vul het onderstaande formulier in en wij nemen contact met je op.

Ik ga akkoord met het privacy statement