Wat wij doen

In Nederland zijn er kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren, omdat er thuis geen geld voor is. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox t.w.v. €35,-. Hierin zit alles wat nodig is voor een echte verjaardag, thuis én op school! Jaarlijks vieren meer dan 100.000 kinderen hun verjaardag met de hulp van Jarige Job!

Ons verhaal

Voor veel kinderen is een verjaardag met cadeaus, visite en trakteren op school vanzelfsprekend. Voor meer dan 100.000 kinderen in Nederland is dit niet het geval. Zij kunnen hun verjaardag niet vieren, omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. Op de mooiste dag van het jaar krijgen deze kinderen geen cadeautje, hangen er geen slingers en ballonnen en kunnen zij niet trakteren op school. Uit schaamte melden ze zich soms zelf ziek.

Stichting Jarige Job trakteert kinderen uit de armste gezinnen op een onvergetelijke verjaardag. Wij geven geen geld, maar een verjaardagsbox vol met versiering, traktaties voor de klas en leraren, wat lekkers voor de visite en natuurlijk een mooi cadeau.

Stichting Jarige Job ontstond in 2010, naar aanleiding van de eerste verjaardag van Maas Lloyd, zoon van Huib Lloyd en Barbara Kathmann. Door het overweldigende aantal cadeaus dat Maas op zijn eerste verjaardag kreeg, bedachten Huib en Barbara hoe dit er in armere gezinnen aan toe ging. Dat de situatie in een rijk land als Nederland zo dramatisch was en is, hadden zij nooit kunnen vermoeden.

Achter de schermen

Bij Stichting Jarige Job werken we met een groot team aan onze missie om zoveel mogelijk kinderverjaardagen mogelijk te maken. Benieuwd naar wat er bij Stichting Jarige Job achter de schermen gebeurt? Leer de mensen achter de organisatie beter kennen door middel van deze interviews:

Eline Stichting Jarige Job

Interview Eline voor De Hypotheker

Interview met Marria

Interview Marria voor Zorgzaam010

ANBI

Als een goed doel aangemerkt is als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), dan weet je zeker dat er geen schenk- of erfbelasting betaald hoeft te worden over je schenken of erfrechtelijke verkrijging. Voor ANBI’s is er namelijk een algehele vrijstelling opgenomen. Uiteraard moet de verkrijging wel het algemeen belang dienen. Op deze wijze komt de schenking of erfrechtelijke verkrijging volledig ten goede aan de doelstellingen van de ANBI. Stichting Jarige Job heeft deze ANBI status.

Het Stichting Jarige Job jaarverslag van 2022 vind je hier

Vacatures

Stichting Jarige Job kan niet zonder de inzet van vrijwilligers en stagiaires. Daarom zijn wij doorlopend op zoek naar versterking van ons vrijwilligersteam. Ben je even niet aan het werk of wil je naast je werk iets betekenen voor Jarige Job? Kijk dan bij de onderstaande vacatures voor alle mogelijkheden.

• Ambassadeur

• Super Job Coach