200 scholen ‘Wecyclen’ voor een beter milieu én Stichting Jarige Job!

12 september 2019

Meer dan 200 basisscholen gaan met de Wecycle inzamelactie sparen voor nieuwe leesboeken én Stichting Jarige Job. Tot half november zamelen zij kapotte kleine elektrische apparaten in. Hiervoor ontvangen ze een beloning en een Wecycle Recycle Certificaat. Voor iedere deelnemende school, doneert WeCycle een verjaardagspakket aan Stichting Jarige Job.

Vroeg geleerd, oud gedaan!

De inzamelactie heeft een educatief karakter. De scholen ontvangen actiemateriaal en een schoolkrant met puzzels en informatie over recycling van apparaten en lampen. Vervolgens mogen de leerlingen alles wat ze geleerd hebben in de praktijk brengen. Dit doen ze door als school ten minste 75 kleine elektrische apparaten in te zamelen.

Vorige editie

Afgelopen jaar was de actie een groot succes! Toen doneerde Wecycle 10.000 euro aan Stichting Jarige Job naar aanleiding van de scholenactie. We wensen alle inzamelende scholen heel veel succes en plezier!