95.163 cadeaus opgestuurd tijdens PostNL actie #mooigebaar

23 februari 2023

Afgelopen december en januari hebben we samen met PostNL heel Nederland opgeroepen om cadeaus en/of geld te doneren voor kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren omdat daar thuis geen geld voor is. En wat is hier massaal gehoor aan gegeven! We hebben in totaal 95.163, zowel grote als kleine cadeaus, ingezameld en €90.254,- opgehaald. Daarmee bezorgen we dit jaar omgerekend 52.332 kinderen een fijne en bijzondere verjaardag. Fantastisch! Namens PostNL en Stichting Jarige Job: super bedankt!

#mooigebaar actie van PostNL

Voor de vijfde keer organiseerde PostNL dit jaar in december en januari weer de actie #mooigebaar. Tijdens de feestdagen heeft PostNL extra aandacht gevraagd voor duizenden kwetsbare kinderen in Nederland en een oproep gedaan om cadeaus op te sturen naar Jarige Job. In de maand januari was het mogelijk om via PostNL een gratis verzendlabel te downloaden om nieuw speelgoed en andere cadeaus op te sturen naar Stichting Jarige Job. De cadeaus konden met het gedownloade verzendlabel meegegeven worden aan de pakketbezorger of afgegeven worden bij een PostNL punt. Het was ook mogelijk om cadeaus te doneren in vestigingen van Poiesz-supermarkten en Bruna winkels in Nederland. De stijgende lijn van het aantal gedoneerde cadeaus zet door. De vijfde editie van #mooigebaar heeft weer meer cadeaus opgeleverd dan het jaar ervoor.

PostNL Bijzondere Momenten Fonds

De actie #mooigebaar is een project van het PostNL Bijzondere Momenten Fonds. Samen met alle PostNL-ers, verschillende organisaties en het PostNL-bezorgnetwerk werkt PostNL aan projecten die bijdragen aan meer verbondenheid, contact en aandacht voor elkaar. Zo bezorgen zij samen bijzondere momenten. Met de actie #mooigebaar draagt het PostNL Bijzondere Momenten Fonds bij aan een feestelijke verjaardag voor jarige kinderen waar thuis geen geld is om een verjaardag te vieren.

Samenwerking PostNL en Jarige Job

PostNL en Stichting Jarige Job werken al jaren samen; de pakketbezorgers bezorgen de verjaardagsboxen bij gezinnen door heel Nederland. De verjaardagsboxen bevatten, naast de cadeaus, een boek, taartmix, slingers, ballonnen, traktaties en lekkers voor thuis. Eigenlijk alles om van een verjaardag een echt feestje te maken.

Stichting Jarige Job bedankt iedereen die heeft bijgedragen aan de #mooigebaar actie door een cadeau of een geldbedrag te doneren! Ook zijn we alle PostNL-punten, Bruna-winkels en Poiesz-supermarkten die de cadeaus in ontvangst hebben genomen ontzettend dankbaar. Dankzij jullie inzet kunnen we de komende maanden duizenden verjaardagsboxen vullen met de mooiste cadeaus!