Black Friday Rotterdam voor iedereen een feestje!

18 november 2019

Rotterdam koppelt als eerste stad in Nederland Black Friday aan het goede doel, Stichting Jarige Job!

Op vrijdag 29 november is het weer zover, Rotterdam viert Black Friday. Een dag die in het teken staat van kortingen, acties en kopen. De winkels zijn op vrijdagavond tot zeker 23 uur geopend en er is ontzettend veel te beleven in de stad. Het gehele weekend bieden winkeliers en horeca hoge kortingen en leuke (win)acties aan, bekijk ze alvast via Facebook en Instagram. In samenwerking met winkeliers en Urban Department Store Rotterdam maakt Stichting Jarige Job van Black Friday hét startmoment van een periode waarin niet alleen kopen en krijgen, maar ook geven centraal staat. Maak in onze Pop up shop het feestje van een jarige mogelijk en deel de decemberfeestvreugde!

De samenwerking van de ondernemers in de Rotterdamse binnenstad is geïnspireerd op het event 'Giving Tuesday'  vanuit (vooral) de VS, waar de dinsdag na Black Friday traditioneel de start is van het liefdadigheidsseizoen. Stichting Jarige Job runt gedurende de gehele maand december een Pop-up shop aan de Korte Lijnbaan 12-14. De feestelijke opening vindt plaats op Black Friday!

Handsfree shoppen in Rotterdam

Vermoeid van het tassen sjouwen tijdens Black Friday, maar eigenlijk nog niet helemaal uitgewinkeld? UDSRotterdam, een samenwerking tussen vastgoedeigenaren en winkel- en horeca-ondernemers in het centrum van de stad, maakt handsfree shopping mogelijk. In het centrum van Rotterdam zullen meerdere servicepunten staan, waarvan een in de Stichting Jarige Job Pop-up shop. Hier kunnen bezoekers hun aankopen tijdelijk stallen om verder te winkelen of een hapje te eten. Bezoekers halen hun aankopen aan het einde van de avond zelf weer op. Onze personal jobbers zijn overal in de stad te vinden en helpen je graag met het sjouwen van zware tassen of wijzen je de weg naar de Stichting Jarige Job Pop-up shop. Hier kun je niet alleen je tassen tijdelijk opbergen, maar natuurlijk ook een donatie doen! Bekijk hier het Facebook evenement.

Black Friday bezoek je met het OV
Vorig jaar ontstonden er op Black Friday enorme verkeersinfarcten in en rond Rotterdam. Daarom zet RET in op de boodschap “Bezoek Black Friday met het OV Met bus, tram of metro kom je de stad sneller in en ook weer uit.

Stichting Jarige Job
In Nederland zijn 61.000 kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren, omdat er thuis geen geld voor is. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox t.w.v. €35,-. Hierin zit alles wat nodig is voor een echte verjaardag thuis én op school!