Halfjaardag: stuur een kaart en steun een jarig kind

01 september 2020

Jarig zijn tijdens de intelligente lockdown die in maart startte was voor elk kind, maar ook elke volwassene, niet echt een feestje. Zij konden hun verjaardag niet of nauwelijks vieren. Helaas is dat voor kinderen uit gezinnen die maar weinig te besteden hebben geen uitzondering. Daarom lancere Stichting Jarige Job en Greetz de ‘Halfjaardag’ met een kaartencollectie en taart, speciaal ontwikkeld voor alle jarigen die in september een half jaartje bij hun leeftijd op mogen tellen. Per verkochte kaart gaat €1 en per taart €3 naar Stichting Jarige Job. Door een halfjaardag kaart te sturen steun je een jarig kind!

Kaart voor halfjaardag

Wie afgelopen maart jarig was, moest zijn of haar verjaardag anders vieren dan normaal. Bijzonder dus om zes maanden later stil te staan bij de ‘halve verjaardag’: 4,5 jaar, 30,5 jaar en 65,5 jaar zijn immers óók mooie leeftijden. Met het sturen van een taart en kaart uit de speciale halfjaardagcollectie steun je - net als met de ‘gewone’ verjaardagskaarten uit de collectie - direct Stichting Jarige Job.

Ieder kind verdient een verjaardag

In Nederland zijn er vele tienduizenden kinderen die geen verjaardag kunnen vieren, omdat er thuis weinig tot geen geld voor is. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door een verjaardagsbox aan ouders te geven, waarin alles zit om thuis én op school hun verjaardag te vieren.

Samenwerking Greetz

Huib Lloyd, oprichter Stichting Jarige Job: “Het aantal aanvragen voor verjaardagsboxen is de afgelopen maanden met maar liefst 20% gestegen. We zijn blij met deze samenwerking en de speciale collectie voor Halfjaardag en verjaardag. Het vieren van verjaardagen is namelijk heel erg belangrijk. Met de donaties van de verkochte kaarten en taarten kunnen we meer verjaardagen mogelijk maken.”

De speciale collectie is te zien op de website van Greetz, waar geïnteresseerden Stichting Jarige Job kunnen steunen door een kaart of taart te sturen.