Mooi gebaar actie levert meer dan 35.000 verjaardagscadeautjes op

14 maart 2024

PostNL en Stichting Jarige Job riepen heel Nederland op een mooi gebaar te maken door cadeautjes te doneren voor kinderen uit gezinnen die het niet zo breed hebben. Er zijn 35.681 cadeautjes meegegeven aan de pakketbezorgers of ingeleverd bij PostNL-punten. Stichting Jarige Job zorgt er vervolgens voor dat deze cadeautjes terecht komen bij kinderen die anders hun verjaardag niet zouden kunnen vieren.

Mooi gebaar is meer dan alleen een verjaardagscadeauDoor het geven van zoveel mooie verjaardagscadeaus helpen we met elkaar ook 35.681 gezinnen die nu echt een verjaardag kunnen vieren. De verjaardag wordt weer een familiefeest waarbij vooral de jarige in het zonnetje wordt gezet. Het vieren van de verjaardag geeft een jarig kind het gevoel het waard te zijn en de ouders worden door Jarige Job ontzorgd met een complete verjaardagsbox.

VerjaardagsboxEind december en januari konden alle cadeautjes die Nederland over had voor een ander kind ingeleverd worden meegegeven met de pakketbezorger of inleveren bij een PostNL-punt bij o.a. Bruna, Readshop en Poiesz supermarkten. Met de ingeleverde cadeautjes stelt Stichting Jarige Job een verjaardagsbox samen voor kinderen uit gezinnen die het niet zo breed hebben. In de box zitten onder andere slingers, taart en traktaties voor in de klas. Met als doel dat ook kinderen uit de armste gezinnen thuis én op school gewoon hun verjaardag kunnen vieren.

Samenwerking PostNL en Stichting Jarige JobPostNL en Stichting Jarige Job zijn al sinds 2016 partners. Samen zorgen zij ervoor dat de verjaardagsboxen bij jarige kinderen thuis bezorgd worden. De pakketbezorgers van PostNL bezorgen deze boxen door heel het land. De jaarlijkse #mooigebaar actie is een mooie invulling op deze samenwerking.