Jarige Job en Leergeld laten kinderen echt meedoen!

18 april 2016

In aanwezigheid van Staatsecretaris Jetta Klijnsma hebben Stichting Jarige Job en Leergeld Nederland afgelopen zaterdag een convenant ondertekend, waarmee zij hun bestaande samenwerking willen bevestigen en uitbreiden.
Beide organisaties hebben als doelstelling om kinderen uit minima gezinnen zoveel mogelijk te laten meedoen met andere kinderen om sociaal isolement te voorkomen. Voor Stichting Jarige Job biedt het netwerk van Leergeld de mogelijkheid om nog meer kinderen te bereiken. “Leergeld werkt in ruim 240 gemeenten, de mensen van Leergeld komen bij de gezinnen thuis en zien dus wanneer er behoefte bestaat aan een verjaardagsbox”, aldus Huib Lloyd, directeur van Stichting Jarige Job.

Volgens Gaby van den Biggelaar, directeur van Leergeld Nederland, is de verjaardagsbox een prachtige aanvulling op het eigen voorzieningenpakket. “Voor kinderen is het belangrijk dat zij hun verjaardag kunnen vieren, dat ze kunnen trakteren op school en een partijtje kunnen geven. Zo horen ze er helemaal bij!”
Staatssecretaris Klijnsma juicht de inzet van particuliere organisaties zoals Jarige Job en Leergeld toe. Met haar aanwezigheid bij de ondertekening onderstreepte zij haar waardering en sympathie voor deze initiatieven en de vele vrijwilligers. “Kinderen mogen nooit de dupe worden van de financiële situatie van hun ouders. Zij moeten kunnen opgroeien als ieder ander kind en daar hoort het vieren van een verjaardag natuurlijk bij”.

De Leergeld stichtingen hebben in 2015 ruim 77.000 kinderen ondersteund met het betalen van contributies voor sportieve of culturele activiteiten, met de aanschaf van een fiets of computer of met deelname aan een schoolreis of –kamp. Stichting Jarige Job zorgt ervoor dat kinderen hun verjaardag kunnen vieren door het geven van een Jarige Job verjaardagsbox met daarin slingers, traktaties, cadeautjes etc. Door Jarige Job zijn er vorig jaar bijna 20.000 kinderen die hun verjaardag hebben kunnen vieren. Dit is mogelijk gemaakt door samenwerkingen met maatschappelijke partijen en partners uit het bedrijfsleven.