Jarige Job viert Boekenweek! Ieder kind verdient een boek.

15 maart 2024

Van 16 tot en met 24 maart is het Boekenweek en dat vieren we de hele week bij Jarige Job. Waarom? Omdat lezen leuk is en belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen. Én omdat een boek gewoon een supermooi cadeau is. Dit is dan ook de reden dat er altijd een boek in de verjaardagsbox gaat. Want ieder kind verdient een boek!

Armoede en laaggeletterdheid

Kinderen uit gezinnen met een laag inkomen hebben vaak minder toegang tot boeken en leesmateriaal, wat hun leesvaardigheid en schoolprestaties negatief kan beïnvloeden. Dit gebrek aan leesvaardigheid vergroot de kans op achterstanden en kan de cyclus van armoede in stand houden. Het verband tussen laaggeletterdheid en armoede wordt uitgelicht in een rapport van Stichting Lezen en Schrijven.

Stichting Jarige Job viert Boekenweek 2024

Stichting Jarige Job zet dit jaar de schijnwerpers op het belang van lezen tijdens de Boekenweek 2024. Het thema van de Boekenweek 2024 'Bij ons in de familie' sluit dan ook mooi aan bij de missie van Jarige Job om van de kinderverjaardag weer een echt familiefeest te maken. Naast alles voor een feestelijke verjaardag gaat er ook altijd een boek in de verjaardagsbox, passend bij de leeftijd van de jarige. Hiermee wil Jarige Job kinderen motiveren om te gaan lezen. Zo hopen we bij te dragen aan het bevorderen van het leesgedrag onder kinderen in armoede.

Ieder kind verdient een boek!

Vier Boekenweek 2024 mee met Stichting Jarige Job en help kinderen de kans te geven om boeken te lezen. Want ieder kind verdient het om een boek cadeau te krijgen! Help jij mee? Doneer hier een bijdrage voor boeken in de verjaardagsboxen! Zo trakteer jij een jarige job of jet op veel leesplezier!