Maak een mooi gebaar: doneer een verjaardagscadeau via PostNL

26 december 2023

Voor de vijfde keer slaan PostNL en Jarige Job de handen ineen en gaat de PostNL #mooigebaar campagne weer van start. Via PostNL kun je na de feestdagen nieuwe cadeaus heel makkelijk doneren aan Jarig Job. Je kunt hiervoor kosteloos een verzendlabel downloaden via de website van PostNL.

Let op! Cadeaus doneren kan de gehele maand januari via de PostNL actie. Heb jij in een periode buiten januari cadeaus die je graag wil doneren aan Jarige Job? Bewaar je cadeaus tot de volgende PostNL campagne #mooigebaar in januari weer begint. Dan kun je ze gratis via PostNL naar ons opsturen.

We zijn namelijk maar 1 x per jaar rondom de PostNL actie erop ingericht om cadeaus uit te pakken en te sorteren. Buiten deze periode heeft het uitzoeken van de cadeaus teveel impact op onze logistieke organisatie.

Een cadeau doneren aan Jarige Job

Bij veel gezinnen is december een maand vol cadeautjes. Op 5 december is de zak van Sinterklaas flink gevuld met pakjes en met kerst ligt er onder de boom een stapel cadeaus. Er zijn in Nederland steeds meer gezinnen waarbij dit niet zo is omdat hier geen geld voor is. Vaak is er in deze gezinnen niet eens genoeg geld om de verjaardag van de kinderen te vieren. Voor deze kinderen maakt PostNL het mogelijk om speelgoed en cadeaus gratis op te sturen naar Jarige Job. Jarige Job zorgt ervoor dat deze cadeaus bij die kinderen terechtkomen die het het hardst nodig hebben.

Mooi gebaar van PostNL

In januari stelt onze partner PostNL weer gratis verzendlabels beschikbaar om een pakket met donaties op te sturen. Wie een cadeau over heeft voor een ander kind kan dit in januari meegeven aan de pakketbezorger of afgeven bij een PostNL-punt in de buurt. De cadeaus worden als onderdeel van een feestelijke verjaardagsbox met o.a. traktaties, feestversiering en een taartmix bezorgd bij kinderen uit gezinnen waar er geen geld is voor het vieren van een verjaardag.

Doe een donatie via Tikkie

Heb jij geen cadeau in huis en wil je toch je steentje bijdragen? Je kunt ook helpen door een geldbedrag naar keuze te doneren via Tikkie! Doneer makkelijk en snel via onze speciale #mooigebaar betaallink. Dankzij jouw financiële donatie kunnen wij ervoor zorgen dat zoveel mogelijk kinderen komend jaar een verjaardagsbox ontvangen!

PostNL #mooigebaar actie

De cadeaus zijn voor kinderen van 4 t/m 18 jaar die het thuis minder breed hebben. De cadeaus worden, via Stichting Jarige Job, aan de ouders van deze kinderen gegeven. Enkele belangrijke richtlijnen voor de cadeaus zijn:

• Cadeaus zijn nieuw en in de originele verpakking
  • Het cadeau moet in de verjaardagsbox van Jarige Job passen (de doos is 40x30x26 = lxbxh)
  • Geen cadeaus met batterijen
  • Geen pluche producten zoals knuffels vanwege volume en hygiëne

Kijk voor meer tips en richtlijnen op onze speciale pagina met cadeautips!

Gratis PostNL verzendlabel downloaden

Voor het verzenden van de cadeautjes kun je hier het gratis PostNL verzendlabel downloaden.

Breng een cadeau bij Bruna, ReadShop of Poiesz

Je kunt ook je cadeaus in Bruna- en ReadShop-winkels en in alle Poiesz-supermarkten inleveren in de speciale inzamelbox. Je hoeft er dan geen verzendlabel op te plakken.