Nationale Postcode Loterij

Stichting Jarige Job ontvangt sinds 2018 een jaarlijkse bijdrage van de VriendenLoterij. Sinds augustus 2021 ontvangt Jarige Job de jaarlijkse bijdrage van de Nationale Postcode Loterij en kunnen deelnemers van de Vriendenloterij meespelen voor Stichting Jarige Job. De VriendenLoterij en Nationale Postcode Loterij vormen samen de Goede Doelen Loterijen.

De jaarlijkse bijdrage en de opbrengst van de Vriendenloterij loten voor Stichting Jarige Job maakt verdere professionalisering van de organisatie mogelijk. Hierdoor kunnen we samen met onze partners van Sam& voor alle kinderen; Nationaal Fonds Kinderhulp, Jeugdfonds Sport & Cultuur en Leergeld Nederland nóg meer betekenen voor nóg meer kinderen in armoede!

De Goede Doelen loterijen steunen Stichting Jarige Job

Feiten en cijfers:

• Aantal goede doelen die worden gesteund door de Nationale Postcode Loterij: 146
  • Totaalbedrag vanuit Postcode Loterij aan goede doelen in 2023: € 349 miljoen
  • Aantal clubs, verenigingen en stichtingen die worden gesteund door de VriendenLoterij: bijna 3.500
  • Opbrengst 2021 door deelnemers van de VriendenLoterij die direct speelden voor Stichting Jarige Job: € 6.045,- . Speel ook mee voor Stichting Jarige Job!

In 2023 verhoogt de Postcodeloterij de jaarlijkse bijdrage aan Jarige Job. 📸 Arjan Broek

Over de Nationale Postcode Loterij – samen maken we het verschil

De Nationale Postcode Loterij is in 1989 opgericht om goede doelen te steunen die werken aan een rechtvaardige, gezonde en groene wereld. De loterij werft fondsen voor haar goede doelen en geeft bekendheid aan hun werk.

Bij de Postcode Loterij vormt je postcode je lotnummer. Daardoor win je samen met je buren. Inmiddels spelen ruim 3 miljoen deelnemers mee met de loterij. Deelnemers maken maandelijks kans op honderdduizenden prijzen en steunen met minimaal 40 procent van de lotprijs jaarlijks 146 goededoelenorganisaties. Sinds de oprichting van de Postcode Loterij is 8 miljard euro aan mens en natuur geschonken. Jarige Job en vele andere organisaties ontvangen elk jaar steun.

De Postcode Loterij maakt deel uit van de Postcode Lottery Group, een sociale onderneming die het unieke Postcode Loterijformat inmiddels heeft opgezet in vijf landen. Het doel is om zoveel mogelijk geld op te halen voor goede doelen door middel van het organiseren van een loterij. De Postcode Lottery Group is de derde grootste private donateur aan goede doelen ter wereld (2021). Zij heeft over 2023 een recordbedrag van ruim € 900 miljoen aan goede doelen en culturele partners kunnen schenken.  De aandelen van de Postcode Lottery Group zijn voor 100% in handen van een stichting.

Over de VriendenLoterij

De VriendenLoterij steunt organisaties op het gebied van cultuur, sport en welzijn die zich inzetten om dagelijks geluk voor iedereen mogelijk maken. Deelnemers kunnen zelf kiezen voor welke organisatie of instelling ze meespelen en maken direct kans op mooie prijzen. Minimaal 40% van de lotprijs komt ten goede aan 57 culturele partners en bijna 3.500 goede doelen, clubs en verenigingen.

Ook kunnen deelnemers met hun VriendenLoterij VIP-KAART elke dag beleven wat zij mede mogelijk maken. De kaart geeft gratis toegang tot meer dan 135 musea en daarnaast tot 50% korting op talloze dagjes en avondjes uit, van bioscoop en dans tot musical, dierenpark en opera. Dankzij de deelnemers schonk de VriendenLoterij sinds 1989 in totaal al ruim € 2,1 miljard.

De VriendenLoterij maakt deel uit van de Postcode Lottery Group, een sociale onderneming die het unieke Postcode Loterijformat inmiddels heeft opgezet in vijf landen. Het doel is om zoveel mogelijk geld op te halen voor goede doelen door middel van het organiseren van een loterij. De Postcode Lottery Group is de derde grootste private donateur aan goede doelen ter wereld (2021). Zij heeft over 2023 een recordbedrag van ruim € 900 miljoen aan goede doelen en culturele partners kunnen schenken.  De aandelen van de Postcode Lottery Group zijn voor 100% in handen van een stichting.

Volg de Nationale Postcode Loterij op: