Sam& voor alle Kinderen

Sam& voor alle kinderen is een samenwerkingsverband van Leergeld NederlandJeugdfonds Sport & CultuurStichting Jarige JobNationaal Fonds Kinderhulp en het Jeugdeducatiefonds. Samen zetten we ons in om kinderen en jongeren te ondersteunen die opgroeien in een gezin met weinig financiële middelen, door allerlei voorzieningen te bieden op het gebied van educatie, sport, cultuur, verjaardag, vrije tijd en andere activiteiten.

Ons doel

In Nederland groeien 315.000 kinderen en jongeren tot 21 jaar op in armoede. Kinderarmoede komt veel vaker voor dan mensen denken, terwijl 1 op de 12 kinderen en jongeren in Nederland opgroeit in een gezin dat financieel de eindjes nauwelijks aan elkaar kan knopen. Vaak kunnen zij niet meedoen aan sport, dansles of schoolactiviteiten, simpelweg omdat er thuis weinig geld is. Vanuit de overtuiging dat je dit probleem alleen sámen kunt oplossen hebben we Sam& opgericht.

Ons doel is om alle kinderen in armoede te bereiken, zodat zij ook gewoon mee kunnen doen. Sam& voor alle kinderen biedt ondersteuning voor ouders, leerkrachten, schuldhulpverleners of huisartsen om eenvoudig in één overzicht alle beschikbare hulp te kunnen bekijken.

In dit overzicht is te zien waar een aanvraag ingediend kan worden voor meerdere kindvoorzieningen. Zo kunnen alle kinderen in Nederland genieten van een verjaardagsfeestje, sporten, huiswerk maken op hun eigen laptop en naar school op de fiets!

Ga voor meer informatie naar de website van Sam&: www.samenvoorallekinderen.nl.

Samen staan kinderen in armoede niet alleen

In Nederland groeien honderdduizenden kinderen op in armoede. Voor een Nederland zonder kinderarmoede is jouw handtekening hard nodig. Samen roepen we de Nederlandse regering op om het verschil te maken voor gezinnen met geldzorgen.

Teken jij de petitie?