Sam& voor alle Kinderen

Sam& voor alle kinderen (Sam&) is een samenwerkingsverband van Stichting Jarige Job, Leergeld Nederland, Jeugdfonds Sport & Cultuur en Nationaal Fonds Kinderhulp. Samen gaan we de strijd aan tegen kinderarmoede in Nederland, door voorzieningen aan te bieden op het gebied van educatie, sport, cultuur, vrije tijd en natuurlijk verjaardag. Want alle kinderen moeten mee kunnen doen!

Ons doel

In Nederland groeien 315.000 kinderen en jongeren tot 21 jaar op in armoede. Kinderarmoede komt veel vaker voor dan mensen denken, terwijl 1 op de 12 kinderen en jongeren in Nederland opgroeit in een gezin dat financieel de eindjes nauwelijks aan elkaar kan knopen. Vaak kunnen zij niet meedoen aan sport, dansles of schoolactiviteiten, simpelweg omdat er thuis weinig geld is. Vanuit de overtuiging dat je dit probleem alleen sámen kunt oplossen hebben we Sam& opgericht.

Ons doel is om alle kinderen in armoede te bereiken, zodat zij ook gewoon mee kunnen doen. Sam& voor alle kinderen biedt ondersteuning voor ouders, leerkrachten, schuldhulpverleners of huisartsen om eenvoudig in één keer een aanvraag te kunnen indienen voor meerdere kindvoorzieningen. Zo kunnen alle kinderen in Nederland genieten van een verjaardagsfeestje, huiswerk maken op hun eigen laptop en naar school op de fiets!

Sam& biedt een digitaal loket waar ouders en intermediairs in één keer een aanvraag kunnen doen voor alle kinderen uit het gezin voor meerdere voorzieningen. Voorzieningen op het gebied van school, sport, cultuur, verjaardag, vrije tijd en overige zaken. Dit doet Sam& in samenwerking met gemeenten, lokale partners en bedrijven, waaronder de Rabobank. Ga voor meer informatie naar de website van Sam&: www.samenvoorallekinderen.nl.