Social media stage bij Stichting Jarige Job

22 mei 2023

In februari zijn wij (Jenell en Esra) begonnen aan onze stage bij Stichting Jarige Job. Esra doet de opleiding AD Crossmediale Communicatie en Jenell  Communicatie, beide op de Hogeschool Rotterdam. Binnen onze studie leren we veel over social media, maar dit leer je vaak pas echt toepassen in de praktijk. Tijdens onze social media stage bij Stichting Jarige Job zijn we veel bezig met  social media, maar ook een hoop andere leuke dingen!

Stage

Stage lopen is in het begin altijd spannend, je weet nooit waar je precies terecht komt en hoe het gaat zijn. Wij waren allebei binnen een week helemaal gewend en onderdeel van het team van Stichting Jarige Job. Ook leren we steeds meer vrijwilligers kennen en dat zijn er heel veel. In de pauzes eten en kletsen we gezellig met elkaar over van alles. Wij zijn nu bijna aan het einde van onze stage en hebben enorm veel geleerd en kijken vol enthousiasme terug op deze periode. Het geeft een heel fijn gevoel om aan de slag te gaan voor zo’n mooie stichting als Jarige Job.

Onze taken

Als Social Media Stagiair bij Stichting Jarige Job heb je verschillende taken. Het is belangrijk om goed contact te onderhouden met je volgers op social media, dit is iets wat wij dagelijks doen met de webcare. Daarnaast zijn we elke dag bezig met het creëren van toffe content, zo maken we leuke foto’s en video’s. Hierbij schrijven we een leuke en bijpassende tekst om de foto of video verder toe te lichten.

Normaal gesproken zijn wij degene die op TikTok scrollen en de filmpjes voorbij zien komen, maar nu zijn we ook zelf te zien op TikTok en doen we daar enthousiast in mee!  Hieronder zie je één van de TikTok's die we hebben gemaakt. Kijk voor meer leuke filmpjes op ons TikTok-account.

Eens in de zoveel tijd gaan we samen zitten om te brainstormen over nieuwe content, hier komen erg veel ideeën uit en het is ook nog eens leuk om te doen. Ook zoeken we steeds naar nieuwe social media trends waar Stichting Jarige Job op in kan spelen. Er worden dagelijks ook verschillende pakketjes opgestuurd als promotiemateriaal, voorbeeldboxen en spoedboxen die nog snel opgestuurd worden om een kindje blij te maken voor hun verjaardag. Deze pakketjes pakken we in met alles wat nodig is en sturen we vervolgens op met de post.

Stichting Jarige Job organiseert ook een aantal evenementen. Wij hebben bij het evenement Daten met je Hart geholpen met de opbouw, het evenement zelf en de afbouw. Zoals je al leest doen we veel verschillende dingen wat de stage erg gevarieerd maakt en meehelpen met de evenementen is echt een feestje!

Onderzoek

Bij elke stage hoort een onderzoek of opdracht en ook daar houden wij ons mee bezig. Jenell: “Ik onderzoek hoe er meer engagement gecreëerd kan worden met de huidige en toekomstige stakeholders van Stichting Jarige Job. Een super interessant vraagstuk om mee aan de slag te gaan!” Esra: “Mijn vraagstuk is gericht op hoe er meer bereik en interactie gecreëerd kan worden met de huidige en toekomstige stakeholders met de focus op LinkedIn.” Tijdens onze stage hebben we veel geleerd wat ook geholpen heeft met ons onderzoek. Met de uitkomst van onze onderzoeken hopen we Stichting Jarige Job te helpen om nog verder te groeien en hiermee nog meer kinderverjaardagen mogelijk te maken.

Vacature stage in Rotterdam

Wij vinden onze stage bij Stichting Jarige Job echt superleuk! Per september 2023 is er bij Stichting Jarige Job weer plek voor nieuwe stagiairs Marketing en Communicatie en Social Media. Dus…ben jij enthousiast geworden na het lezen van ons verhaal? En op zoek naar een toffe stage in een gezellig team en leuke omgeving? Solliciteer dan nu als stagiaire!

Bekijk snel de vacatures!

Klik hier voor de vacature Stagiair(e) Social Media

Klik hier voor de vacature Stagiair(e) Marketing en Communicatie