Statiegeld inzamelen voor Jarige Job

16 juli 2021

Verkoop jij als bedrijf of vereniging plastic flesjes? Dan kun je vrijwillig inzamelpunt worden en het statiegeld aan Stichting Jarige Job doneren! Sinds 1 juli 2021 wordt er in Nederland €0,15 statiegeld geheven op kleine petflesjes. Wanneer je deze inlevert bij de supermarkt of andere innamepunten krijg je het statiegeld terug. Bij vrijwillige inzamelpunten kun je er ook voor kiezen om het statiegeld van de petflesjes te doneren aan een goed doel, zoals aan Stichting Jarige Job.

Statiegeld voor Jarige Job

Grotere supermarkten, bemande tankstations langs de snelweg, bemande treinstations en grotere cateraars zijn verplicht om statiegeldflessen in te nemen. Andere
verkooppunten van plastic flesje kunnen ervoor kiezen om vrijwillig plastic flesjes in te zamelen. Denk aan sportverenigingen, pretparken, horecabedrijven en bioscopen. Bij vrijwillige innamepunten kan het statiegeld gedoneerd worden aan goede doelen zoals Stichting Jarige Job. Verkoop jij als bedrijf of vereniging plastic petflesjes, maar ben je nog geen inzamelpunt? Check dan de site van Statiegeld Nederland, word een vrijwillig inzamelpunt en doneer het statiegeld aan Stichting Jarige Job (wij hebben (nog) geen CBF keurmerk maar zijn wel erkend door en bekend bij Statiegeld Nederland)!

Iedereen kan in actie komen

Naast dat je kleine petflesjes bij een vrijwillige innamepunten kunt inleveren, kun je zelf ook in actie komen voor Jarige Job. Hoe? Vraag je eigen actie QR-code aan via info@stichtingjarigejob.nl en ga met je vrienden, familie, school of sportclub lege grote en kleine flessen inzamelen! Lever de petflessen in bij de supermarkt en stort het opgehaalde bedrag aan Stichting Jarige Job via je aangevraagde QR-code.

Stichting Jarige Job

Wij bezorgen feestelijke verjaardagsboxen bij kinderen uit gezinnen die het minder breed hebben, omdat we vinden dat ieder kind een verjaardag verdient! In de verjaardagsbox zit alles wat nodig is om een verjaardag te vieren. Denk aan cadeaus, traktaties voor thuis en op school, feestelijke versiering en veel meer! Zo zorgt Stichting Jarige Job dat ieder kind kan meedoen en zorgeloos kan genieten van zijn of haar verjaardag.