Stichting Jarige Job trakteert jarigen op een bioscoopbezoek

29 november 2022

Rotterdam, 29 november 2022 - Jarigen in de leeftijd van 16 tot en met 18 jaar kunnen vanaf vandaag een Pathé bioscoopvoucher in hun verjaardagsbox ontvangen. Stichting Jarige Job heeft de doelgroep voor de verjaardagsboxen van 4 tot en met 12 jaar uitgebreid met de leeftijd 13 tot en met 18 jaar en verrast de verschillende leeftijdscategorieën met passende cadeaus. Samen met Pathé wordt de oudste doelgroep getrakteerd op een bioscoopbezoek inclusief popcorn en frisdrank voor twee personen.

Quote Huib Lloyd - directeur en oprichter Stichting Jarige Job: “Een bioscoopbezoek is altijd een feest. Daarom zijn we superblij dat we dit cadeau kunnen geven aan 16-18 jarigen die een verjaardagsbox van ons ontvangen.”

Voor veel kinderen is een verjaardag met cadeaus, visite en trakteren op school vanzelfsprekend. Voor meer dan honderdduizenden kinderen in Nederland is dit niet het geval. Zij kunnen hun verjaardag niet vieren, omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox. Sinds september kunnen nu ook kinderen van 12 tot en met 18 jaar zo’n box ontvangen. Deze verjaardagsbox kan aangevraagd worden via Voedselbanken Nederland of intermediairs van lokale Leergeld stichtingen.

Stichting Jarige Job en Pathé werken al langer samen. Sinds de invoering van statiegeld op kleine plastic flesjes op 1 juli 2021 faciliteert de bioscoopketen de donatie van statiegeld van haar bezoekers aan drie goede doelen, waaronder Stichting Jarige Job. Inmiddels zijn in de Pathé bioscopen ruim 3 miljoen flesjes gedoneerd en is bijna 500.000 euro evenredig verdeeld onder de drie goede doelen.

Jacques Hoendervangers, Algemeen Directeur Pathé: “Wij vinden het belangrijk om een heerlijk bioscoopuitje toegankelijk te maken voor iedereen. Daarom zijn wij enorm trots op onze nieuwe samenwerking ten behoeve van de verjaardagsboxen van Stichting Jarige Job. Jarige Job doet erg belangrijk werk voor kinderen die hun verjaardag anders niet kunnen vieren. We hopen dat de verjaardagen van deze tieners met onze bioscoopvoucher een nog groter feestje kunnen worden. En dat ze samen met een vriend, vriendin of familielid bij ons kunnen genieten van de beste films op het grote doek.”