76% van de verjaardagsboxen bezorgd door PostNL

22 juli 2024

Stichting Jarige Job bezorgt verjaardagsboxen bij gezinnen waar er geen geld is voor het vieren van een kinderverjaardag. In de verjaardagsbox zit alles wat nodig is om van de verjaardag een feestelijke dag te maken, van cadeautjes tot versiering en traktatie. 76% van deze verjaardagsboxen bezorgt PostNL bij de gezinnen thuis. In 2023 waren dit 113.000 verjaardagsboxen, wat betekent dat PostNL 113.000 bijzondere momenten mogelijk maakte.

Verjaardagsboxen opgehaald door PostNL

De verjaardagsboxen van Jarige Job worden elke dag opgehaald door een medewerker van PostNL vanaf onze locatie bij de Van Nellefabriek in Rotterdam. Sinds 2016 zet PostNL zich in om de verjaardagsboxen door heel Nederland te bezorgen.

Bezorging van de verjaardagsbox

Wanneer de verjaardagsbox de loods van Jarige Job verlaat, krijgt het ontvangende gezin een track & trace toegestuurd via de mail. Als er op het moment van bezorging toch niemand thuis is, wordt de box niet bij de buren afgeleverd. In plaats daarvan kan de box afgehaald worden bij een PostNL-punt. Op deze manier hoeven de buren niet te weten dat het gezin een verjaardagsbox ontvangt en zorgen we ervoor dat de anonimiteit gewaarborgd wordt. Dit is een van de vele manieren waarop PostNL met ons meedenkt om van de verjaardag weer een bijzondere feestdag te maken voor gezinnen waarbij er thuis geen geld is voor het vieren van een verjaardag. Zo bezorgen we samen bijzondere momenten.

Verjaardagsbox via de Voedselbank

Er zijn ook verjaardagsboxen die via de voedselbanken worden verspreid. Deze worden door onze vrijwillige chauffeurs bij de voedselbanken gebracht. Hier worden de verjaardagsboxen aan de gezinnen meegegeven bij het ophalen van hun voedselpakket.

Ken jij een gezin wat hulp nodig heeft bij het vieren van een verjaardag? Wijs ze dan op deze pagina op de website van Stichting Jarige Job voor het aanvragen van een verjaardagsbox.